|
Post by Koji-Chan on May 5, 2009 20:08:51 GMT 2
"Ei." "Sellainen, joka ei ymmärrä miltä hyljeksityistä tuntuu." Nath sanoi. Hän ei pystynyt uskomaan sitä, että Rata tahtoi olla ystävänsä. Kumminkin sanoi niin vain siksi, ettei hän tappaisi. Tai voisi tilaisuuden tullen pettää hänet ja ilmiantaa joillekkin poliiseille aj saisi siitä muhkean palkinnon. "Mistä muka voin tietää, ettet sano tuota vain siksi, ettet tahdo kuolla käsissäni. Et pakosti edes tarkoita sitä."
|
|
|
Post by Piichi on May 6, 2009 14:59:28 GMT 2
Ratan jalka kosketti veden pintaa ja verkkaisesti pieni alue jäätyi tarpeeksi paksuksi kestämään ihmispainon. Rata astui jäälle ja huokaisi. "Olet oikeassa. En tiedä miltä tuntuu olla hyljeksitty." mies tunnusti ja piti tauon puheessaan. "Mutta miten sinä voit olla noin varma sanoistasi? Sanoinko viimeksi kertaakaan, että älä tapa minua tai anna armoa? Eikö se riitä todisteeksi siitä, ettei ole kyse siitä tahdonko kuolla vai enkö?" Arata kyseli ja jäi odottamaan vastauksia Nathanilta järvenpintaa vilkuillen.
|
|
|
Post by Koji-Chan on May 6, 2009 16:27:16 GMT 2
Nathan huokaisi pitkästyneenä. "Et sanonut, mutta harvapa tahtoo oikeasti kuolla. Voisi melkein sanoa, ettei kukaan tahtoisi kuolla, muttei pakosti myönnä sitä aina. En minäkään tahtonut silloin, vaikka kuolemantuomion olinkin saanut." hän sanoi. Vaikka oli hassua sinänsä, ettei hän itse tahtonut kuolla, mutta tappoi muita. Se vain tavallaan helpotti hänen oloaan...
|
|
|
Post by Piichi on May 6, 2009 16:36:07 GMT 2
Rata muljautti silmiään ja raapi niskaansa. "Kuulostat ihan isoisältäni" hän sanoi virnuillen. Isoisä oli aina kerskunut elämän tarinoillaan ja kertonut viisauksia. Juuri saman tyylisiä kuin Nathan: 'ei kukaan halua kuolla vaikka toisin väittäisikin'. Ratan virnistys muuttui hymyksi. Vaikka isoisä olikin ollut rasittava oli Rata aina pitänyt hänestä. Liukastumista varoen Rata talsi jäätä pitkin pois pienestä 'loukustaan' jossa hetkisitten oli ollut. Kuitenkin jäin vielä jään päälle seisoskelemaan.
|
|
|
Post by Koji-Chan on May 17, 2009 11:13:49 GMT 2
Nath tuhahti. Vai, että joltain vanhukselta... "Mitäpä se nyt minua liikuttaa." hän sanoi ja ei piitannut, vaikka toinen meni jään päälle. Ei Rata pääsisi häneltä pakoon enään. Enään ei ollut edes varaa päästää Rataa pakoon, kun nyt tämä tiesi hänen menneisyytensä päällisinpuolin ja kasvonsakin.
|
|